Prx T 33

- nästa generations biorevitalisering, helt utan nålar, för ALLA hudtyper.

PRX T Behandlingen utförs som enstaka behandling för omedelbar uppstramning och ”glow” eller som kur vid behov av mer korrigering.

Hudens åldrandeprocess

Hudens åldrande process sker successivt genom olika funktionsnedsättningar. Förmågan att producera talg reduceras, vilket ger huden försämrat barriärskydd. Överhuden tunnas ut samtidigt som förmågan att binda frukt avtar vilket ger en torr hud. Hudens fibrer minskar i antal och kvalitet vilket ger nedsatt fastighet och elasticitet.

Pigmentcellerna producerar ojämn mängd pigment med oönskade pigmentförändringar som följd.

Orsaken till de flesta hudförändringar är exponering av UV-ljus och benäms därför som ljusåldrande (”photo-ageing ”) Hudförändringarna sker över tid och framträder successivt.

Bästa sättet att motverka hudens åldrandeprocess är att upprätthålla hudens funktioner, stimulera dess tillväxt och skydda mot UV- exponering.

Effektiva behandlingar som uppfyller detta är s.k. Biorevitaliserande behandlingar.

Fram tills idag har biorevitalisering endast varit tillgängligt med nålar via injektionsbehandlingar och så kallad mesoterapi.

Effektiva behandlingar som tillför hudrevitaliserande ingredienser för att uppnå hudföryngrande egenskaper PRX-T är nästa generation biorevitalisering, helt utan nålar.

Med djupgående effekt och aktiv biostimulering erbjuds en effektiv Antiage-vård.

PRX-T aktiverar lokalt hudens förmåga att direkt påverka hudens pigmentceller, ämnesomsättning och vävnadstillväxt.

Behandlingen kombinera två väldokumenterade och potenta ingredienser TCA och VÄTEPEROXID

i en unik patenterad formula.

Detta ger resultat med både omedelbara och långsiktiga effekter.

TCA:

• effektiv vävnadsrejenererande egenskap.
  • stimulerar cellförnyelsen
  • verkar effektivt cellförnyande
  • har god förmåga att reducera önskade pigmenteringar
  • verkar aktivt kollagenstimulerande
  • Behandling med TCA har lång historik och är en väldokumenterad  behandling för jämn struktur och hudton.

Väteperoxid:

• finns naturligt i huden
  • har till uppgift att främja hudens helandeprocess
  • är en viktig del i hudens immunförsvar
  • verkar naturligt antibakteriellt
  • omvandlas vid nedbrytning till syre och vatten som eliminerar bakterier och infektioner
  • verkar både reparerande och remodullerande på vävnadens struktur

BEHANDLINGSINDIKATIONER

Behandlingen kan utföras på ALLA hudtyper och är säkert under årets alla årstider då den inte ger någon ljuskänslighet.

Underhåll rekommenderas för att upprätthålla erhållet resultat och motverka hudens åldrandeprocess.

ANSIKTE

• Rynkor och linjer
  • Torr hud
  • förlorad fasthet och elasticitet